вторник, 10 декември 2013 г.

Най- вкусната домашна питка

           Това е една рецепта от тефтерите на мама.



Наложи ми се да потърся изпробвана рецепта за питка ,която да направя за прохождането на сина ми.Разбира се имах една от мои близки и направих опит с нея.Получи се добре,но вкусът и беше на обикновен  хляб, не търсех такъв вкус и за целта попитах мама.В детството ми съм запомнила този вкус топящ се в устата с аромат на масло,мека,въздушна и пухкава пита.
Дойде денят и като на майтап без да съм я правила преди, запретнах ръкави и започнах.

Продукти

4 яйца
1,200 кг брашно
1 к.л сол
1 чаша-200-250 пр. мляко –аз сложих 170 мл мляко и допълних с вода до 250мл.
мая 12 гр суха на "Саф инстант"-златна,има мисля в Кауфланд. Иначе в рецептата е мая жива колкото орех-ще рече от тази която е на кубче.
250 мл кисело мляко
1 пакетче краве масло (125гр)
1 яйце+ жълтък за намазване
1 с.л захар



Начин на приготвяне:

Маята с топлото пр. мляко,захарта и около 4,5 с.л брашно се разбъркват в купичка да се надигне за около 10 минути.
Останалите продукти без маслото се омесват отделно и щом е готова сместа от маята се изсипва при тях.Аз оставих 200 гр брашно да добавям по малко.
Доомесих хубаво и бих с ръце в плота 200 пъти,като на 100-ния месих малко и пак 100 пъти в плота.Разделих на 3 топки които намазах с олио и сложих в тавата да престоят 15 минути да си почине тестото от боя :)
След това разточих едната топка и намазах обилно с масло,после разточих втората по точно раздърпах върху първия лист и също намазах с масло и така и третата топка.Трите листа които са един върху друг навих на руло и усуках в противоположни посоки.
Нарязах и наредих в намаслена тава като поставих едно парче в средата, а другите 6 парчета около него,като редих-право -легнало и т,н.

Парчетата станаха повече и си направих и един венец който изпекох в кексова форма.Оставих да втаса за 1 час,като под тавата поставих купа с вряла вода,която сменях често.Втасалата питка намазах със жълтъка ,който е разбит с 1,2 с.л вода и поръсих със сусам.
Изпекох на 180 градуса на най долното ниво на фурната за около 30 минути.


*Никога не слагайте солта в контакт с маята,по добре накрая, като се омесва.



Няма коментари:

Публикуване на коментар